2024. április 25., csütörtök, Márk
Csíkcsicsó
község honlapja
2019 május 10-12 között Csíkcsicsó Polgármesteri Hivatalának küldöttsége meghívottként részt vett a magyarországi Cserkeszőlő település falunapján.

A négytagú küldöttségünk pénteken érkezett meg a gyógyászati központba. Ebéddel vártak a “Nelson pizza és söröző” tulajdonosai, Asztalos László és Krisztina. Azután elszállásoltak bennünket a fürdőközpont hoteljében. Kaptunk egy-egy karszalagot, amellyel igénybe vehettünk minden medencét, kültérit és födöttet egyaránt. Persze, hogy már rögtön ki is próbáltuk. Majd az adminisztrátor Gál József és felesége Kiscsatári Gálné Lídia körbevezetett minket a fürdő területén, bemutatva a büszkeségüket, a jurta tábort. De megmutatták, hogy van lehetőség kis nyaralót bérelni elérhető áron és van kempingtáboruk is, ahol sátorban vagy lakókocsiban is megszállhat a kikapcsolódni vágyó vendég.

A reggelit, ebédet és vacsorát a Napsugár étterem biztosította számunkra. A pénteki vacsora közös volt minden meghívott számára. Ott fogadott bennünket Szokolai Lajos polgármester úr, illetve Illési Sándor alpolgármester úr. Megismertük Cserkeszőlő történelmét és sikertörténetét. Megtudtuk, hogy a fürdőváros teljesen önkormányzati kézben van, ezért nagyon család- és pénztárcabarát. A vacsorát együtt költhettük el az ismert Tarnai Kiss László énekessel és fiával, akik most közösen alapítottak egy úgynevezett “old time rock” bandát és felléptek a falunapokon. A magyarországi Dankó rádió is képviseltette magát Klement Zoltán személyében, ő tudósított az eseményről.

Szombaton került sor a főzőversenyre, ahol két kategóriában, bográcsos és grillezett ételek készítésében mérettette meg magát 38 csapat. Erre a cserkeszőlői sportpályán került sor, különböző programokkal párhuzamosan. A gyerekeknek kispályás foci, rendőrségi bemutató volt szervezve, majd Eszményi Viki és Heilig Gábor szórakoztatta őket. A felnőttek jó hangulatáról helybeli Balla Tibor citerazenéje, illetve Csík József nótaénekes és zenekara gondoskodott. Számunkra az oda és visszaút elektromos kisbusszal volt megoldva. Ez egyelőre újdonság ott is, de hosszútávon tervben van az ilyen járművek bevonása a helyi tömegközlekedésbe.

Szerencsénk volt találkozni Boldog István országgyűlési képviselővel, valamin Fehér Petra, Jász-Nagykun-Szolnok megyének a közgyűlési elnökével is. Őket már régebbi ismeretségek is fűzik Csíkcsicsóhoz, hiányolták is a különböző okok miatt otthon maradt polgármesterünket.

A főzőversenyre a mi csapatunk “Csíkcsicsói pityókás tokányyal” nevezett be, ehhez ott biztosítva volt a bogrács és minden hozzávaló. Csak a “titkos összetevőket” vittük mi, rókagombát és borókabogyót. A tokány mellé friss kapros káposztasalátát készítettünk. Az ételt csíki áfonyapálinkával együtt tálaltuk a négytagú zsüri elé, akik ismert és elismert séfek voltak. Nagyon kellemes meglepetésben volt részünk, mivel harmadik díjban részesült a mi jó öreg pityókás tokányunk. Nyilatkoznunk is kellett erről a Dankó rádiónak, kihasználva az alkalmat az éter hullámhosszán üzentünk a különböző okok miatt otthon maradt polgármesterünknek és a kollégáknak.

A délután sem telt tételnül. A termál medencékben kipihentük a főzés fáradalmait, majd részt vettünk a többi programon is. Forgács Gábor humorista előadását néztük meg, majd az esemény fénypontjnán is jelen voltunk, a Tarnai Rock band szórakoztatott régi és új rock slágerekkel. Ezt szabadtéri bál követte, ahol talpalávalót húzott a Csík-Molnár trió.

Egy kiadós alvás, majd reggeli után részt vettünk a vasárnap reggeli misén. Utána még volt kevés időnk, amit együtt tölthettünk a barátokkal, majd hazaindultunk.

Köszönjük szépen mindenkinek ezt a nagyon tartalmas hétvégét!

Itt van egy pár fotó, ezekkel talán sikerül bemutatni az események jó hangulatát.